Tuesday 20 September 2016

Cantik

korang suka tak edit gambar korang, muka korang pakai camera 360, beauty camera, b612? sekarang ni ramai yang suka guna app ni kan. memang pelolessss giler ah kulit, gojessss sangat2 kalah angelina jolie. aku pon pernah jugak ah edit2 gambar, bila tengok gambar yang dah edit tu, allah lawanya. putih melepak bab salju, sebutir jerawat pon takde kat muka. apatah lagi parut2 jatuh pokok jatuh beskal zaman 90 an dulu. tapiiiiii bila tengok yang asli, masyaallah, parut sana sinun, eyebag patbelas kilo. ko ghase?? malu yakmat bila nengok muka sendiri dalam cermin. betol lah orang cakap, realiti tak seindah mimpi. ehehehe, tipu jer. bia lah muka tak peloless macam angelina jolie pon, yang ada ni pon syukur dah. ada jugak orang nak. upssss !

tapi bila bab nak post kat fb, instagram nih aku segan sikit. bukan sikit ah, banyak gila. malu yakmat. bila dah edit macam2, memang ah lawa kan. pastu post kat fb, dapat pulak beribu lemon like, patbelas ratus komen, disana memuji disini teruja, wahhhh gitteww. andainya satu ari tuh terserempak lah ngan salah sorang yang beribu lemon tadi kat mana2, pasar borong ke, kfc, ke, tepi jalan beli buah ke, ehhhhhh?? dalam gambar kemahennn lagi lawa tapi bila tengok depan2 cenggini pulak rupanya? teruss pengsan kat situ. hahhh, ko nak tanggungjawab? sebab tu lah aku tak suka pakai app ni semua. bia lah orang kenal kita dengan diri kita sendiri, tak payah nak edit sana sini. nanti dah tua nanti takkan ko nak edit jugak kedut2 kat muka tuh. nanti bagitau cucu sebelum amek gambar pakai camera 360 dulu ye, nenek nak nampak cun. bia gojesss macam zaman muda mudi dulu. padahalll zaman tok kaduk dulu pon engko menghedit jugak. 

namun tak semua orang sama pendapat ngan kita, ye dak? aku tak kata aku perfect. aippp ! tarik tinge kang. ni just pendapat aku je. aku bukan nak kecam orang yang pakai app ni, just my opinion only. cuma, lebih baik jadi diri kita sendiri kan dari berselindung dari bayang2 orang lain. kecantikan itu adalah hak milik setiap insan. hargailah diri anda kerana kecantikan itu datang dari dalam. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..