Monday 15 August 2016

Masalah rambut... macam mane ni...

Assalamualaikum...

aku bukan jenis yang pandai nak jage rambut sendiri. mase study dulu rambut aku panjang jugak la tapi bile salu jer tak sempat nak keringkan rambut, pastu bile malam jer berpeluh satu kepala, aku decide nak potong pendek terus. mase tu duk asrama kan, kipas besar gedabak pon tetap tak trase, nak plak bile duk beramai2. giler panas ah.

rambut aku lambat nak panjang, so memang sayang giler ah nak potong kan. tapi sebab melampau sangat berpeluhnye, terpaksa la potong jugak. terase hensem sangat mase tu, kahkah. penah sekali tu mase rehat, aku balek bilik. dah rehat sejam, aku tido la jap. sambil tunggu lelap tuh, ade la sorang kawan aku nih duk tepi aku. die nyembang ngan sorang lagi. die ingat aku dah tido kot. die cakap ensemnye, rase nak pelok. uishhhh. kembang kuncup idong aku time tuh, hahaha. sabooo, nasib aku pompuan. lau laki terus mintak kapel time tu jugak. bhahah, giler punyer perangai.


lani nak potong rambut memang payah ah. laki aku tak bagi. hangennn jer. die tak tau betapa sengsaranye aku bile rambut tak sempat kering, pastu kejar2 nak gi keje. malam plak panas, berpeluh jugak satu kepala. die cakap lau nak potong, botak terus. weiiii, ingat aku ni jantan. haishhh, sabau jela. skang ni ngah sesi memujuk balik sebab ari tu aku dah potong sikit. sikit je ah sebab rambut bercabang so lagi lah lambat proses nak panjang uh. sikit2 pon nak menangis jugak nengok rambut jatuh atas lantai. hiskkkk

aku suka betul rambut gaya cenggini. nanti nak tunjuk kat laki aku ah. mane tau die bagi green light. heeee

lau cenggini gayenye kompem kena reject awai2 walaupon kat mate aku cantik. 

aku tak suke letak minyak rambut atas kepala sebab aku akan jadi pening. tak tau ah sebab ape, maybe tak sesuai ngan aku kot. so dari kecik memang aku tak letak ah. asal letak jer pening. jenuh la cenggitu. 

skang ni aku tak tau nak pakai syampoo ape dah. segala jenis syampo aku pakai tapi rambut still gugur jugak. feduppp tau cenggini. orang cakap pemakanan pon main peranan. aji no moto tak elok letak banyak2 dalam masakan, nanti rambut cepat gugur. habis aku ni acaner plak? langsung tak letak tapi result same jer. hishhhhh


korang ade tak pape petua or tips camne taknak bagi rambut gugur dengan gembiranye? malu tau bile rambut salu gugur ni. share lah ek.  


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..