Thursday 2 June 2016

Sun life Malaysia



Assalamualaikum.
  
Bulan lepas aku dapat col dari consultan cimb. Die nak promot kat aku pasai insurans. Kengkonon aku ni orang yang betuah ah sebab die pilih secara random pengguna cimb yang die nak col. Cehhh, bangga dua saat, hahahahha. Sungguh bertuah sesangat. Hokay, back to the story. Tengah nyembang2 ting tong teng segala macam soalan die tanye, akhirnye… akhirnye hokay aku setuju ngan insurans tu. Aku rase kalau orang laen bila consultan bank baru bagi salam dah cakap bye kot, hahah. Tapi aku ni jenis payah nak cakap tidak, even aku tau gaji aku ciput cenonet jer, rase tak sanggup nak cakap tidak. Kesian die kan, col aku terang panjang lebar mau kering tekak tapi lastly dapat jawapan tak hepi. Aku rase pecah gagang fon tu die hempas. Okat tipu jer, orang2 bank sume baik-baik. 

Die cakap pihak insurans akan tarik rm100 jer dari akaun tiap2 bulan. Nak dijadikan citer, ari tue abang aku ade bankin duit kat aku rm100. Tu pon memang duit aku, kehkeh. Ngan die pon payah nak cakap tidak bile tetibe meseg cakap nak pinjam duit. Biarlah diri sendiri takde duit pon, rela bagi orang lain. Untung dorang dapat adik sebaik secomel aku ni. Tapi sebenarnye duit aku 50 jer, lagi 50 duit kakak. Aku mintak ngan die sebab aku boleh bagi 50 jer. Hihihihi

Mase tue memang kebetulan ngam-ngam ade 100 dalam bank. Aku memang dah lupe dah pasai insurans tu. Tak ambik peduli pon dah padahal da cakap nak aritu tapi mungkin sebab aku ni takde inisiatif nak bayar, so dengan kekerasan die tarik duit aku dalam bank yang 100 tue. Ok aku tipu lagi, memang aku setuju yang duit ditarik secara otomatik dari bank. Hisshhhhh panas ati sungguhhhhh.

Bile dapat meseg dari cimb bank, memang terkejut berok ah. Kalau ade sakit jantung, dah ke spital. Menangis aku mase tu, dah la aku da janji ngan kakak bile abang dah bayar balik nanti aku bankin. Mase tu rase benci menyampah meluat bla bla bla n segala sumpah seranah serapah aku hembus. Sampai ati ambik duit aku, tak tau ke aku takde duit. Tak paham bahase ke. Siap col helpline bank lagi. Ni sume ko punye pasai, suke2 daftar aku dalam insurans tue pehal. Tak pasal2 aku takde duit dah. Bile dah col die takleh nak buat ape jugak, suruh aku col sun life sendiri. Lagi lah naik darah aku ni, sebakul lagi sumpah seranah kua.
Aku col pulak sun life tapi ari sabtu, sape yang keje kan. Si operator tu pulak cakap, ari ni mane keje oi. Col ari isnin ah. Hehehhehe, lebih kurang macam tu la ayat die. Memang aku dah target ah, ari isnin ni aku nak col insurans tu, aku nak terminate on the spot. Siap belatih dialog ngan ati sendiri. Konon aku takkan termakan dah ngan pujukan dorang tu pasni.

Tapi bile dah ari isnin, n aku pon g keje macam biase, aku tengok fon, aku tanye lagi. Nak col ke tak nak ek? Esok2 jelah. Bile da ari2 cakap esok2 tu memang kelaut ah jawapan die. Ari tu kemahen tiga pat bakul maki hamun keluar alih2 aku sepi cenggitu jer. Tu lah masalah aku, bile da reda marah, aku wat rilek wat peace chill2 lagi. Dua minggu lepas lau tak silap aku, laki aku col cakap ade sampul pos laju sampai. Kebetulan die masuk keje tengah hari mase tu. Siap tanye lagi awak ade oder barang ke? Uisshhhh memangla aku ade servey2 barang kat shoppe.my tu tapi aku takde oder lagi. Ahh sudah, aku ade tertekan oder ke ritu? 

Aku pon suruh ah die bukak tengok ape ade dalam sampul tu. Ohhhh takde ape pon, insurans awak tu ha, anto polisi. Cehhhh ingatkan ade kakak2 ke kengkawan anto hadiah kat aku. Baru nak buat status kat pesbuk say tenkiu for the present. Malu kiter,hahahahaha. Sebelum die g keje tu aku suruh die anta dulu polisi tu kat aku. Bile aku duk belek2, terdetik la dalam ati aku yang suci lagi murni ni. Alang2 dah ade perlindungan ni, nape aku tak teruskan je? Nape aku nak terminate? Nak tunggu aku apply sendiri, memang berkurun ah. So aku cakap kat somi, aku nak teruskan jelah. Mungkin ade hikmah disebalik ape yang berlaku ni. so Sun Life, tenkiu sebab pilih aku ni yer. 


k lah aku da start bizi ni, byeeeee

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..