Tuesday 7 June 2016

Hari Malas Sedunia

Assalamualaikum...

selamat menyambut hari malas sedunia gais. ehhh? ke aku sorang jer yang rase malas ari ni? hishhh. ari ni aku malas nak bangun pagi, malas nak gi mandi, malas nak jemur baju, malas nak gi keje. hoi teruk perangai bini orang ni. sabooo jela laki aku dapat bini malas cenggini. makan rajin jer selalu, aku ngan makanan berpisah tiada.hihiihih

tapi takdela semua tu aku tak buat, gile ko tak mandi nak gi keje. giler jugak kalau tak gi keje, mau mengamuk orang tua aka bos aku tu. cume kain je aku tak jemur, petang semalam basuh, petang karang lah pulak aku jemur, haha. kalau busuk aku basuh balek, petang esok plak aku jemur. giler teruk tahap malas aku ni, tak tau lah nape. semalam rase penat sangat. baru sehari puasa. lepas berbuka tu rase nak terbungkang jer atas tilam pelok bantal masyam. pinggan mangkuk tersadai dalam sinki, lantak kan aje. lepas sahur tadi baru aku kutip basuh semua.

ari ni kat tempat keje pon aku tido jer. biase ah ade port tido kan, tido jelah kejenye. makan gaji bute betoi keje camni. jangan salahkan aku tapi salahkan bos sebab tak bagi keje kat aku. tapi bile dah dapat keje berlambak, merungut pulekkkkk. biadap sungguh pekeje macam ni kan.wuuuuu

ni pon aku malas jugak nak taip panjang-panjang. taip patbelas muka surat pon belum tentu ade orang nak bace, syok sendiri je weh. takpelah nanti ade anak cucu boleh lah tunjuk kat deme pulak. diari mak nenek die kelas dulu, tak maen tulis-tulis dalam buku diari neh. wat penat jari jer. nak pulak kalau tulisan buruk, allah, malu anak cucu tengok.

k ah malas dah aku nak taip lagi. k bai. muahhhhh setepek !


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..