Friday 24 June 2016

eeee sakitnye ati kiter ni !

hadoi entry ari ni semua yang tak best. semua yang menyakitkan ati aku. tengah syok-syok dengar lagu raye, tak sabar sangat nak balik kampung sebab taon ni aku raye kat teganu. pastu cakap ah kat bos no 2 aku start cuti ari jumaat ni, 1 hb. bos no 2 tu bini bos aku.

ehh boleh pulak die tanye aku staon aku cuti bape ari. mane lah aku tau, setahu aku, bos takde cakap ape pon pasal cuti. kalau nak cuti boleh tapi kerja kena siap. tapi bila bini die dah ambik alih, semua nak kena berubah. aku tau lah kalau tak sampai setahon cuti tahunan just 8 ari jer. so die nak bagi aku cuti 8 ari jelah. aku memang tak pernah nak rekod pon bape kali aku dah cuti selama aku keje ni sebab taon lepas banyak jugak ah aku cuti, ngan sakit pening mase pregnant, cuti sebab kena g checkup. bos takde plak nak bising ke ape. so skang die kire aku dah cuti bape ari sejak die masok awl taon ari tu. die cakap aku dah cuti 6 HARI and kononnye die bagi kelonggaran ah kat aku, die bagi aku cuti tahunan yang tak masok setaon lagi ni 12 HARI. 12 HARI okay??

maybe bagi orang yang keje goverment cuti 12 hari tu dah banyak sangat tapi aku ni bukan goverment pon. kalau die nak ikot law sangat macam yang die cakap tu, die kena buat surat pengesahan yang aku keje kat sini dah bape bulan, die kena bagi slip gaji, kena ade epf socso kat aku tapi semua tu hadoo?? nan hadoo lah jawab die. agak-agak la nak ikot law pon, kerani dalam ni bukan 20 orang. aku sorang jer yang terkontang kanting kat ofis ni sebelum die masuk. slip gaji pon aku yang buat sendiri, tu pon cincai punyer.

stress betoi ah aku skang ni. terbantut aku punyer eksaited nak balik raye ni. ntah pape r. tang cuti ni jer yang die cebok nak ikot law. gaji aku taknak pulak die ikot law. kerani gaji tak sampai seribu. pastu die plak boleh datang suke ati die, balik pon suke ati. aku tengok bos lain takde pon datang kul 10 lebih, semua kul 8 pagi. ehhhh sakit pulak ati kiter ni lah.

patot ah orang cakap bile pompuan jadi bos memang leceh. now aku dah rase macam mane bile die berkuasa kat sini. laki die elok jer. lau gini baik aku keje sorang jer macam dulu. takde masalah pon, rilek and tenang jer. hishhhhhhh

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..